031 804 957      zvone.stor@gmail.com     
DOMOV
BLOG
REFERENCE
Kolumna
Pandemični megahit s prevaranti in morilci
13. 5. 2021
Among us je igra, ki je ne smete spregledati! Pa ne zato, ker bi bila viralna, pač pa zaradi nasilja in groženj. Vsekakor bi nas vstajenje takih iger moralo skrbeti.

Among Us ni nova igra. Prvič so jo predstavili 15. junija 2018 in že takrat so ji "očitali", da gre za kopijo igre Mafia iz leta 1996. Mafia je bila takrat "posebna" zaradi prizorov nasilja. Leta 2016 je tej logiki sledila igra Secret Hitler, kjer je bilo nasilja še več, a ni nihče reagiral. Potem se je zgodila pandemija in Among Us je čez noč pridobil popularnost. Zakaj?

Nikar si ne mislite, da je to samo trenutna modna muha! Biti morilec v Among Us in se ne pustiti ujeti je izjemna čast. Pravzaprav je to najvišji cilj igre. Preskok iz digitalnega v realni svet (ne obratno!) se tako kaže v prav posebni luči.

V Among Us sestaviti ekipo (4 do 10 igralcev), od katerih je eden prevarant, morilec (imposter), vi pa tega ne veste. Med tem, ko člani posadke skrbijo za vesoljsko ladjo, je naloga morilca pobiti posadko. Ko kdo od posadke naleti na truplo, lahko skliče krizni sestanek, da poiščejo morilec (glasuje tudi morilec). Če ga ne odkrijete, ste naslednjič v nevarnosti tudi vi. Člani ekipe lahko komunicirajo med sabo le na kriznih sestankih in tu se vse zaplete.

Igra temelji na socialnih odbitkih. V igri Mafia se ne sme vedeti, kdo je mafijec in kdo civilist. Pri Secret Hitler se ne ve, kdo je fašist in kdo ne. V znanstveno-fantastični grozljivki Among Us pa bitja v skafandrih (medicinsko osebje?) zbirajo navodila, kako popraviti nasedlo ladjo (cepivo?), ves čas pa se zavedajo, da je med njimi morilec, a se delajo, da jim je vseeno. Igrajo naprej. Precej apatično, kajne?!

Igra je na Youtube zabeležila že več kot 4 milijarde ogledov. Na kitajskem Tik Toku ima 13 milijard ogledov. Aktivih igralcev je že več kot 500 milijonov. Čeprav so mnogi nad igro navdušeni (igrajo jo cele družine), stvar ni preprosta. Prizori nasilja so sicer "simpatično" stripovsko animirani, zato so mnogi prepričani, da so morilci zgolj moteči element, da je igra bolj zanimiva. Še bolj skrb vzbujajoči so komentarji v igri, kjer ne manjka grdih in nasilnih besed. Prejšnji mesec je heker "Eris Loris" priznal, da je "okužil" 4,9 milijona igralcev in nanje zlil ves gnev. In še več. Se sprašujete, zakaj bi nekdo širil virus nasilja, sovraštva? Kaj ima od tega?

Loris je soigralce ustrahoval in nadlegoval z zalo nazornimi videi nasilja nad živalmi. Zelo kruto. Ogabno! Reagiral ni nihče. Se pač dogaja ...

že res, da vsi komentarji niso sporni. Jih je pa veliko. Zato naslednjič, ko se bo kaj hudega zgodilo, ne recite, da niste vedeli ...

P.S.
To ne velja samo za nasilje med mladimi.


  • Nizkoproračunsko igro Among Us so v Unity sprogramirali trije prijatelji.
  • Ko so na Ifogamerhub.com objavili, kako v manj kot 24 urah narediti svojo igro Among Us, se je zgodil cunami podobnih iger, med katerimi so še bolj nasilne.
  • Problem iger Amon Us ni v nasilju, pač pa v komunikaciji, ki jo igra spodbuja. Kot da bi vsak potreboval ventil za sproščanje agresije?! Torej, nič novega.
  • Celotna igra je izredno hitra, v povprečju manj kot 10 minut. Ko vas ubijejo (izločijo iz skupine), lahko takoj skočite drugam, kjer ste spet lahko v vlogi morilca.
  • Igralci Among Us so razvili celo svoj jezik. Če bo kdaj kdo rekel "sus", potem veste od kod prihaja.
  • Med bolj zanimivimi možnostmi v igri je, da zmagovalec dobi plačilo. Ne veliko. Včasih. Redko. Večinoma samo na mobilnih telefonih, kjer igra stane 5 dolarjev. Plačilo postaja vse pomembnejši motivator.


11. 3. 2023
Od sociala do osebnega hita
3. 1. 2023
Tudi po njih bi lahko posneli film ...
31. 12. 2022
Dišeča pošta: kdaj, kako in zakaj?
20. 10. 2022
3, 2, 1, štart!
5. 10. 2022
Kako pametne so lahko računalniške kamere?
22. 9. 2022
Diverzifikacija in konsolidacija
16. 9. 2022
Zakaj delavstvo ubija pamet?
6. 9. 2022
Dobrodošle žive skodelice
5. 8. 2022
Trgovalni robot 4: po pričakovanjih ...
25. 7. 2022
Trgovalni robot 3: cel kripto v rdečem
25. 7. 2022
Trgovalni robot - 2: START
23. 7. 2022
Trgovalni robot - 1: kako se je začelo
29. 6. 2022
Vlak, ki pelje do bogastva
17. 6. 2022
Rose: natega ali prihodnost?
26. 5. 2022
Ljudje moramo prehiteti stroje preden stroji prehitijo nas
23. 5. 2022
Zakaj naslednji mesec ne bom šel na Bora Bora
19. 5. 2022
RESNIČNA ZGODBA: Kako z všečki do milijonarja
11. 5. 2022
Zakaj bi predsednike morali izbirati s šahom
9. 5. 2022
Je že čas za ministrstvo za zdrave in za ministrstvo za medicino?
5. 5. 2022
Kaj je moj ... Kaj zdaj?
26. 4. 2022
Če bi me poklical Robert Golob ...
23. 4. 2022
Noro nori svet
16. 4. 2022
A-Ni-Ar-a
6. 4. 2022
Zakaj je Netflix v Švici 4x dražji, kot v Braziliji?
6. 4. 2022
Zakaj sem po tednu dni opustil rudarjenje
6. 4. 2022
5 pravil, kako biti boljši v poslovnem svetu
3. 4. 2022
Kdo je Supercar Blondie?
23. 3. 2022
Starodavna modrost samurajev, ki velja še danes
16. 3. 2022
EU sankcije sebi
8. 3. 2022
Pametne interaktivne majice
5. 3. 2022
Zgodba o srečni srajci
31. 1. 2022
Kako to delajo bogati in uspešni in kaj se lahko naučimo od njih?
18. 1. 2022
Evropa okužila svet s koronavirusom
15. 12. 2021
Kaj je bilo prej: kura ali jajce?
3. 11. 2021
Vse najboljše CR.si
25. 10. 2021
Googlova domišljavost
25. 10. 2021
Čas je za kripto-drevesa!
5. 10. 2021
živel Dan brez Facebooka!
8. 9. 2021
Prihaja čas "strokovnjakov"
15. 8. 2021
Komu mar za zafrknjeno evolucijo
28. 7. 2021
Roboti, nestrpno vas čakamo!
8. 6. 2021
Ali startupi sploh delujejo?
8. 6. 2021
Smo zadnja generacija delavcev?
13. 5. 2021
Pandemični megahit s prevaranti in morilci
14. 4. 2021
Hvalnica covid-19?
17. 3. 2021
O kravah in internetu
25. 2. 2021
Skrivnosti interneta, ki jih mladi ne razumejo
2. 2. 2021
V imenu evrov, kartic in svetega cepiva
15. 1. 2021
Veselo leto 2021
25. 11. 2020
Zgodovinska e-seja, ki to nikdar ni bila
8. 9. 2020
25 kratkih o sebi
29. 7. 2020
Prenatrpani (otroški) možgani
11. 6. 2020
Računalnik za vsakega šolarja
21. 5. 2020
Evropa dela nekaj narobe
6. 5. 2020
Biti pionir ni ne lahko in ne lepo
27. 2. 2020
Virus, ki nas bo rešil pred gospodarsko krizo
5. 2. 2020
Fake news: Kaj pa, če je vse res?
24. 12. 2019
Ko se umetna inteligenca odloči: "Dost vas mam!"
6. 11. 2019
Za vsak uspeh najdemo afero
3. 10. 2019
Fake news in fake vse
3. 7. 2019
V Sloveniji je živeti lepo, delati pa ne
16. 5. 2019
Smo na pragu novega Talking Toma?
17. 4. 2019
Quo vadis homo futuris?*
7. 3. 2019
Kdaj e-projekti zastarajo?
7. 2. 2019
Kdo so youtuberji?
30. 12. 2018
Kdor ima pasivni prihodek, ne rabi plače
15. 11. 2018
Splača se biti prijazen
23. 8. 2018
Ključ je elektrika
17. 10. 2017
Problem števcev
3. 12. 2015
Diktator, ki je želel postati genij
16. 2. 2014
Rešimo svet, znebimo se ljudi!
31. 12. 2013
Rešilna bilka
28. 9. 2013
Zakaj so računalniki pri nas vsak dan dražji?
22. 5. 2013
Online tudi na dopustu
15. 5. 2013
Podoba po meri interneta
28. 3. 2012
življenje v statističnem loncu
28. 3. 2012
Rešimo angleščino
21. 9. 2011
Kakšen TV imamo
31. 8. 2011
Lik in delo Steva Jobsa
11. 8. 2011
Kdaj bo končno konec denarja?
2. 8. 2011
Kdaj poceni hiše?
27. 7. 2011
Včasih smo mislili narobe
20. 7. 2011
Razširjena resničnost
20. 7. 2011
Podjetniška olimpijada znanja 2011
13. 7. 2011
Ljudje na meji?
6. 7. 2011
Denar kot riž
29. 6. 2011
Koza pajek za telefone
22. 6. 2011
Vsestranski mobilni telefoni
15. 6. 2011
Sevanje telefonov
19. 3. 2011
Optimizem ob japonski katastrofi
14. 3. 2011
Ko veliki odidejo
2. 3. 2011
Prispevki iz središča nasilja
26. 2. 2011
Ah, ja, hibridi ...
16. 2. 2011
Obsevani s pozornostjo
11. 2. 2011
Stari smo otopeli, mladi pa (še) ne
9. 2. 2011
Koliko zaupamo računalnikom?
2. 2. 2011
Popularna znanost
26. 1. 2011
Lučke povsod okrog nas
19. 1. 2011
Ljudje včeraj, danes in jutri
12. 1. 2011
Tehnologija za udobno življenje
24. 12. 2010
Kaj bo, ko bodo letala super hitra?
22. 12. 2010
Kako praznujejo kiberfani?
8. 12. 2010
Kdo se boji nizkih cen?
1. 12. 2010
Javno mnenje
17. 11. 2010
Kako nor je ta svet
29. 4. 2009
Vzpon političnega marketinga
18. 10. 2007
Problem števcev