031 804 957      zvone.stor@gmail.com     
DOMOV
BLOG
REFERENCE
Kolumna
Kdo so youtuberji?
7. 2. 2019
Še misliti si ne morete, kako težko je popredalčkati youtuberje. Objavljajo videe, a niso vlogerji. Nakladajo ure in ure, a to niso webinarji. Snemajo videe, vendar brez montaže ... Skratka, youtuber je nekdo, ki snema nepomembne videe z nepomembno vsebino, milijoni pa to gledajo.

Če sodite med tisto večino, ki youtuberjev ne spremlja, potem vam lahko samo čestitamo. Povsem mirni se lahko vrnite v svojo votlino, se uležite ob taborni ogenj in se veselite, da vas elektrika še ni dosegla. Danes bi privilegij ostat zunaj civilizacije. PeščicI, ki vas je youtuberska mrzlica že okužil, pa predlagamo čimprejšnje zdravljenje. Zdravila proti odvisnosti od Youtuba namreč ni in ga verjetno v tem stoletju ne bo. Pomaga le popolen odklop od elektrike.

Leto 2018 je bilo za youtuberje prelomno. Nekaj najbolj vztrajnih je uspešno previharilo začetne težave, število sledilcev pa opazno narašča. Nekateri imajo celo več sledilcev, kot Mario Galunič v zlatih časih. Nekateri imajo celo več sledilcev, kot nekoč Bojan Križaj na Zlati lisici. Razlika je le ta, da se je pri Križaju vedelo, za kaj gre, pri youtuberjih pa ne.

Tilen Zupan je pred časom razkril, kakšni so dejanski zaslužki slovenskih youtuberjev (4,35 evrov na mesec). Denise Dame se je na to razgovorila o svojem bankrotu. Sedaj mora životariti s 5 evri na dan. Katja Spanka pomirja trinajstletnice, da svet odraslih le ni tako grozen (k vragu gospodarska kriza) in jih uči ličenja. Neva Boškin še naprej zapravlja in kupuje slime na Wishu, ga greje na radiatorju in se zgraža nad bleščicami (k vragu gospodarska kriza). Lana Briski se prav tako ne zmeni za krizo in kupuje seksi kitajske večerne oblekce (in jih pomerja - no, tudi kitajsko spodnje perilo z umetno zadnjico najdete med videi) ... Štirinajstletni Mariborčan Jack in the box pa v vsakem videu ne pozabi svojim oboževalkam razkriti, kje bo delil avtograme (vedno se zbere gruča vročekrvnih oboževalk). Simpatično!

Za youtuberje tudi velja, da so v posmeh resnim vlogerjem, kot so denimo Jan Macarol, Ciril Komutar, Jani Jugovič ... Zakaj? Ko renomirani vlogerji objavijo prispevek, več dni zbirajo material, pazljivo izbirajo scene, sledi teden montaže, pazljive izbire glasbe, imajo svoje dizajnerske najavne in zaključne špice, pazijo na kvaliteto zvoka ... Zato ni čudno, da objavljajo nekajkrat na mesec.

Youtuberjem za vse to ni mar. Oni posnamejo prispevek v enem kadru, ne izgubljajo časa z montažo, zornih kotov ne spreminjajo (večinoma se snemajo pred dolgočasno belo steno). tudi glasbe nimajo. Namesto najavne špice raje sami kaj zapojejo ... Ali to pomeni, da je youtuberjem pomembnejša vsebina?

Ah, kje pa! Skupna značilnost vseh youtuberjev je, da nimajo vsebine. In prav v tem je čar njihovih objav. Redki so taki, ki imajo izdelan koncept.

Zato, če ne želite za vedno ostati izgubljeni v cyber spaceu in še naprej begati od votline do votline, čim prej postanite youtuber. Če ne veste, o čem bi govorili, ne skrbite. Tudi najboljši tega ne vedo. Prepustite se toku.

  • Britanski časnik The Guardian opozarja, da youtuberji čez čas postanejo psihične razvaline, ker samo razmišljajo, kako bi ugajali sledilcem.
  • Tyler Blevins si je pred časom privoščil dvodnevni oddih in v tem času izgubil 40 tisoč naročnikov.
  • Za youtuberje velja, da je kvantiteta pred kvaliteto. Razlog: Googlu je pomembnejša pogostost objavljanja, zato take youtuberje uvršča višje med zadetki.
  • Češke youtuberje delno financira Češka turistična agencija.
  • Socialblade je naštel, da imamo v Sloveniji 450 youtuberjev. Na prvem mestu po gledanosti je TimKo kid z več kot milijardo ogledov in mesečnim zaslužkom več kot 35 tisoč evrov.


11. 3. 2023
Od sociala do osebnega hita
3. 1. 2023
Tudi po njih bi lahko posneli film ...
31. 12. 2022
Dišeča pošta: kdaj, kako in zakaj?
20. 10. 2022
3, 2, 1, štart!
5. 10. 2022
Kako pametne so lahko računalniške kamere?
22. 9. 2022
Diverzifikacija in konsolidacija
16. 9. 2022
Zakaj delavstvo ubija pamet?
6. 9. 2022
Dobrodošle žive skodelice
5. 8. 2022
Trgovalni robot 4: po pričakovanjih ...
25. 7. 2022
Trgovalni robot 3: cel kripto v rdečem
25. 7. 2022
Trgovalni robot - 2: START
23. 7. 2022
Trgovalni robot - 1: kako se je začelo
29. 6. 2022
Vlak, ki pelje do bogastva
17. 6. 2022
Rose: natega ali prihodnost?
26. 5. 2022
Ljudje moramo prehiteti stroje preden stroji prehitijo nas
23. 5. 2022
Zakaj naslednji mesec ne bom šel na Bora Bora
19. 5. 2022
RESNIČNA ZGODBA: Kako z všečki do milijonarja
11. 5. 2022
Zakaj bi predsednike morali izbirati s šahom
9. 5. 2022
Je že čas za ministrstvo za zdrave in za ministrstvo za medicino?
5. 5. 2022
Kaj je moj ... Kaj zdaj?
26. 4. 2022
Če bi me poklical Robert Golob ...
23. 4. 2022
Noro nori svet
16. 4. 2022
A-Ni-Ar-a
6. 4. 2022
Zakaj je Netflix v Švici 4x dražji, kot v Braziliji?
6. 4. 2022
Zakaj sem po tednu dni opustil rudarjenje
6. 4. 2022
5 pravil, kako biti boljši v poslovnem svetu
3. 4. 2022
Kdo je Supercar Blondie?
23. 3. 2022
Starodavna modrost samurajev, ki velja še danes
16. 3. 2022
EU sankcije sebi
8. 3. 2022
Pametne interaktivne majice
5. 3. 2022
Zgodba o srečni srajci
31. 1. 2022
Kako to delajo bogati in uspešni in kaj se lahko naučimo od njih?
18. 1. 2022
Evropa okužila svet s koronavirusom
15. 12. 2021
Kaj je bilo prej: kura ali jajce?
3. 11. 2021
Vse najboljše CR.si
25. 10. 2021
Googlova domišljavost
25. 10. 2021
Čas je za kripto-drevesa!
5. 10. 2021
živel Dan brez Facebooka!
8. 9. 2021
Prihaja čas "strokovnjakov"
15. 8. 2021
Komu mar za zafrknjeno evolucijo
28. 7. 2021
Roboti, nestrpno vas čakamo!
8. 6. 2021
Ali startupi sploh delujejo?
8. 6. 2021
Smo zadnja generacija delavcev?
13. 5. 2021
Pandemični megahit s prevaranti in morilci
14. 4. 2021
Hvalnica covid-19?
17. 3. 2021
O kravah in internetu
25. 2. 2021
Skrivnosti interneta, ki jih mladi ne razumejo
2. 2. 2021
V imenu evrov, kartic in svetega cepiva
15. 1. 2021
Veselo leto 2021
25. 11. 2020
Zgodovinska e-seja, ki to nikdar ni bila
8. 9. 2020
25 kratkih o sebi
29. 7. 2020
Prenatrpani (otroški) možgani
11. 6. 2020
Računalnik za vsakega šolarja
21. 5. 2020
Evropa dela nekaj narobe
6. 5. 2020
Biti pionir ni ne lahko in ne lepo
27. 2. 2020
Virus, ki nas bo rešil pred gospodarsko krizo
5. 2. 2020
Fake news: Kaj pa, če je vse res?
24. 12. 2019
Ko se umetna inteligenca odloči: "Dost vas mam!"
6. 11. 2019
Za vsak uspeh najdemo afero
3. 10. 2019
Fake news in fake vse
3. 7. 2019
V Sloveniji je živeti lepo, delati pa ne
16. 5. 2019
Smo na pragu novega Talking Toma?
17. 4. 2019
Quo vadis homo futuris?*
7. 3. 2019
Kdaj e-projekti zastarajo?
7. 2. 2019
Kdo so youtuberji?
30. 12. 2018
Kdor ima pasivni prihodek, ne rabi plače
15. 11. 2018
Splača se biti prijazen
23. 8. 2018
Ključ je elektrika
17. 10. 2017
Problem števcev
3. 12. 2015
Diktator, ki je želel postati genij
16. 2. 2014
Rešimo svet, znebimo se ljudi!
31. 12. 2013
Rešilna bilka
28. 9. 2013
Zakaj so računalniki pri nas vsak dan dražji?
22. 5. 2013
Online tudi na dopustu
15. 5. 2013
Podoba po meri interneta
28. 3. 2012
življenje v statističnem loncu
28. 3. 2012
Rešimo angleščino
21. 9. 2011
Kakšen TV imamo
31. 8. 2011
Lik in delo Steva Jobsa
11. 8. 2011
Kdaj bo končno konec denarja?
2. 8. 2011
Kdaj poceni hiše?
27. 7. 2011
Včasih smo mislili narobe
20. 7. 2011
Razširjena resničnost
20. 7. 2011
Podjetniška olimpijada znanja 2011
13. 7. 2011
Ljudje na meji?
6. 7. 2011
Denar kot riž
29. 6. 2011
Koza pajek za telefone
22. 6. 2011
Vsestranski mobilni telefoni
15. 6. 2011
Sevanje telefonov
19. 3. 2011
Optimizem ob japonski katastrofi
14. 3. 2011
Ko veliki odidejo
2. 3. 2011
Prispevki iz središča nasilja
26. 2. 2011
Ah, ja, hibridi ...
16. 2. 2011
Obsevani s pozornostjo
11. 2. 2011
Stari smo otopeli, mladi pa (še) ne
9. 2. 2011
Koliko zaupamo računalnikom?
2. 2. 2011
Popularna znanost
26. 1. 2011
Lučke povsod okrog nas
19. 1. 2011
Ljudje včeraj, danes in jutri
12. 1. 2011
Tehnologija za udobno življenje
24. 12. 2010
Kaj bo, ko bodo letala super hitra?
22. 12. 2010
Kako praznujejo kiberfani?
8. 12. 2010
Kdo se boji nizkih cen?
1. 12. 2010
Javno mnenje
17. 11. 2010
Kako nor je ta svet
29. 4. 2009
Vzpon političnega marketinga
18. 10. 2007
Problem števcev