17. 6. 2022
Naj pojasnim: pred časom sem se znašel v več piramidnih igrah (Rose, Blue Lion, Flex-time, Rotten Tomato ...) za katere se je vedelo, da služijo tisti, ki so prvi v vrsti, tisti na sredini dobijo vložek približno povrnjen, tisti na koncu pa ne. A problem niso tisti na koncu, ki izgubijo veliko denarja, pač pa tisti, ki so s takimi sistemi začeli. Če ne bi bili tako požrešni na denar, kot njihovi uporabniki (no, moram biti iskren, tudi sam sem med njimi), bi morda videli priložnost, da iz tega naredijo vzdržen model prihodnosti.
Ta prispevek ni namenjen reševanju vložkov, pač pa upam, da se bo našel kdo, ki mi bo pomagal spraviti stvar v življenje.
Pojdimo po vrsti ...
Večina stvari, ki jih bom navajal (vsega seveda ne!), se nanaša na domeno Bojaoy.com, ki je bila registrirana v Kaliforniji v ZDA maja 2022. To je pomembno, ker vse zgoraj omenjene mreže skrivoma poudarjajo svoje azijske korenine, kar ni res! Azijci niso prav nikjer vpleteni v te zgodbe, kar je škoda. Tudi šejkov, ki bojda sisteme zalagajo z denarjem, ni nikjer! Morda bi se vendarle splačalo navezati stik s singapurskim gigantom Media Corp (
https://www.mediacorp.sg/), ki ga jih vsi omenjajo ...
Vse se je začelo in nastalo v Ameriki!Da lastniki projektov skrbno skrivajo svojo identiteto, kaže njihov naslov IP (
https://whatismyipaddress.com/ip/54.227.32.154 - ne sprašujte me, kako sem prišel do tega!), ki gostuje pri Amazonu in tako še dodatno zakriva sled. Ne verjamem, da bi Amazon kar tako razkril identiteto svojih uporabnikov, še zlasti ne iz tako čudnih dežel, kot je Slovenija - morda pa kdo pozna koga pri Ameriški gospodarski zbornici, ki bi lahko posredovala - Marko Aron ni več njihov šef, pa tudi poročen ni več z Marto Kos in je verjetno že v povsem drugih vodah ...).
Da ne zaidem ...
Kot rečeno, ne morem rešiti nasedlih vlagateljev, lahko pa poskusim navezati stik s tistimi, ki so zgodbo začeli. Za kaj gre?
Za lažje razumevanje bom malce poenostavljal, ker točnih podatkov ni, marketinške agencije in mediji pa bodo poskrbele, da jih nikdar ne bo. Poglejmo zakaj?!
Po poročanju Marketing magazina (
https://www.marketingmagazin.si/vpogled/koronsko-leto-odneslo-8-odstotkov-prihodkov) vodilnih 10 slovenskih marketinških in spletnih agencij obvladuje cca. 100 milijonov eur prihodkov. To je denar, ki v resnici pripada nam, ker gledamo reklame, čeprav v resnici služi pa nekdo drug. Večinoma so to lastniki medijev, ki pogosto niti Slovenci niso.
Pa ne samo to! Celo plačujemo to, da drugi služijo. Ne boste me prepričali, da to ni piramidna igra, kjer izgubljamo vsi! Ne samo gledalci televizije, bralci časopisov in revij, tudi uporabniki interneta ...
Če bi marketinških 100 milijonov evrov preusmerili v kanale, kot so Roze, Time-flex in druge, bi lahko samo iz tega vira izpolnili obljubo 2000 Slovencem in za kupljen VIP 5 preusmerili oglase v vrednosti 50.000 eur na leto. Če k temu dodamo še pristopnino za nakup VIP-ov, bi taka firma lahko prinašala dolgoročne prihodke in dobičke.
Ključno vprašaje je, kako prepričati oglaševalce, da dajo denar v Rose in ne na POP TV? Tu smo/so na potezi uporabniki. Oglaševalce prepriča samo eno: prodaja. Več kot bodo prodali, raje bodo oglaševali.
Kdo pa so oglaševalci?
To niso samo podjetja in trgovci, pač pa tudi tudi infuenseje, ki služijo s tem, da so njihove objave bolj vidne, ker s tem dobijo dostop do bogatejših sponzorjev. Torej se odpre povsem nova oblika oglaševalcev, ki jih doslej v medijih ni bilo (kateri infuenser si pa je lahko privoščil reklamo na TV - še super-mojster Filip Pesek se je moral "skriti" za Malinco).
Res je, da takega prehoda ni mogoče narediti čez noč. Pa še ljudje smo nezaupljivi. Zato prvega leta ne bi bilo mogoče preživeti brez pomoči investitorjev, ki se jim verjetno že svita za kaj gre ...
Poenostavitev in avtomatizacija oglaševanja je nedvomno izziv prihodnosti. Verjetno vsakdo raje vloži denar v sisteme, ki plačuje njihove odjemalce, kot pa v sisteme, ki hranijo ameriške lačne sirote (kot sta Google in Facebook).
Zato smo na pragu vstajenja mikro medijev!Rose sicer že nekaj dni ne izplačuje obljubljenega. Verjetno podobna usoda čaka tudi druge. A nekdo bo moral narediti korak naprej in bazen klikarjev (tistih, ki so kupili VIP) spremeniti v medij. Vsak posameznik bo tako postal medij, mikro medij, sistem, kot je
https://share.4x.si pa platforma za nabiranje klikov.
Na koncu naj vam dam obljubo, da bom to idejo izpeljal do konca. Z njo sem sicer začel že leta 2018 pri Adverti, a so se naše poti leta 2022 razšle. Vmes sem se na respiratorju boril za življenje in, na žalost nekaterih, preživel. Trenutno pa vas prosim le, da mi pišete na naslov zvone.stor@gmail.com, da vas lahko obveščam, ko bo kaj novega. S tem mi boste izkazali podporo, da nisem sam. To mi bo veliko pomagalo pri iskanju investitorjev.