31. 5. 2024
Saj vem, da je to čudno, a šele nedavno sem odkril zakaj je film Sam doma tolikokrat predvajan po televiziji. Hm ...Se spomnite filmov Sam doma? Ko je leta 1990 prišel prvi film in tisto leto postal najbolj dobičkonosen film, so se ob napovedi Sam doma 2 oglaševalci postavili v vrsto. Spoznali so, da je pojavljanje v filmu veliko bolj donosno, kot katerokoli oglaševanje do tedaj. Tako se je rodilo
nativno oglaševanje.
Zgodba zase je avtomobilska industrija. Volvo na splošno ne oglašuje veliko, a skorajda ni filma, kjer se družine ne bi vozile z njihovimi avti. Še več! Bolj kot je družina revna, v težavah, skoraj da nima denarja za hrano, vedno vsi vozijo volva ... Starega, razpadajočega, a še vedno služi namenu.
Audi na drugi strani ima pogosto glavne vloge v hitrih in dinamičnih prizorih, ki so povezani s transportom, dostavo in hrano! To slednje je bistveno. Verjetno je vsakemu jasno, kaj želijo s tem povedati povedati ...
Zgodba zase so prigode tajnega agenta 007. James Bond ne po naključju nosi zapestne ure vedno iste znamke, vozi znan model avta in se oblači v vedno isto znamko oblašil (ne glede na situacijo - isto je oblečen na plaži in med pretepi s tatovi).
Pojav nativnega oglaševanja seveda ne pomeni, da neposrednega oglaševanja na ulici, ko vas nekdo prepričuje, da je njegov izdelek najboljši, več ni. Nativno oglaševanje je samo dodatni kanal, ki se je najprej (verjetno po naključju) pojavil v filmih, danes pa je internet daleč najboljša platforma za to. Hudič je le v tem, da so to vrsto oglaševanja prvi odkrili tiskani mediji, a so se takšnih oglasov sramovali.
To velja še danes.
Zakaj pa je pri tem pomemben splet?Čisto preprosto: blokatorji oglasov so vse bolj dodelani, a konteksta verjetno nikdar ne bodo znali prepoznati. Če se pod članki pojavijo povezave do sorodnih vsebin, noben softver ne more ločiti oglasa od vsebine, zrnja od plev ... In tu nastopi nova velika težava.
Nekateri časopisi ponujajo plačljive vsebine brez oglasov ... Le kako jim to uspeva?!
Tudi Youtube ponuja naročnino do strani brez oglasov. Kako?! Glede na to, da so Blogerji so še bolj spretni, domiselni in hitrejši od najbolj razvitih blokatorjev oglasov, se to zdi misija nemogoče.
Če so
priporočila odprla nov kanal prihodkov za založnike, pa so hkrati uničila njihov glavni vir: naročnine.
Na dveh stolih se ne da sedeti.
Nekaj prizorov iz filmov Sam doma ... American Airlines je letalski prevoznik s sedežem v ZDA
Coca Cola se že nekaj časa trudi, da bi svojo pijačo močno povezala z božičem. Za nativno oglaševanje so izbrali kultni film, ki ga ljudje povezujejo tudi z božičnimi prazniki. Pa ga res?!