20. 4. 2023
Naneslo je, da sem se malce poglobiti v SEO. Nekoč sem se že, pa je Google vmes sporočil, da ne bo več upošteval "meta keywords", da bo večjo vlogo namenil organskemu razumevanje besedila, in sem stvar malce zanemaril ...In glej ga zlomka, kar ne morem verjeti svojim očem: prav vsem, ki sem jih pregledal (in teh ni malo) so očitno SEO mojstri "porihtali" SEO, tisti drug SEO pa ne.
Rezultati so naravnost šokantni!
Slovenska podjetja očitno močno nasedajo SEO mojstrom, ki delo opravijo z brezplačnimi dodatki (ali pa investirajo kvečjemu 99 eur), drug SEO pa sploh ne opazijo ... Če se čudite, da obstaja več vrst SEO, poznamo internega in eksternega, interni se naprej deli na strežniškega in vsebinskega. Vsi ti se delijo še naprej, a ne bom kompliciral.
Lotimo se raje srčike problema ...
Vse strani sem odprl v anonimnem Chromu, da sem izločil predpomnjenje. Uporabil pa sem Orodje za razvijalce (tipka F12) in integriran zavihek Lighthouse. Nič posebnega in nič eksotičnega. Vsak od vas lahko preveri za svojo stran. Res bi me zanimalo, kakšni so vaši rezultati.
Skratka ...
Naj pri vsaki strani začnem z najboljšim podatkov.
SEO na največjih slovenskih trgovinah
Mimovrste.com in
Enaa.com sta 82 oziroma 83. To je indeks, kako neka stran upošteva vsebinske oznake. In prav v tem segmentu imata strani najboljše rezultate. SEO mojstri so očitno uspelo prepričati lastnike, kako pomemben je SEO (ne rečem, da ni, a to je šele drugi del celotne zgodbe).
Veliko bolj grozljivi so podatki obeh trgovin na področju delovanja strežnikov. Enaa dosega 74, Mimo vrste pa v segmentu najboljših postopkov samo 58. Stavim, da ne eni in ne drugi niso nikdar pogledali teh številk, ker ne verjamem, da ne bi reagirali (na koncu bom pokazal primer, da je mogoče narediti veliko boljši rezultat).
Kako kaže pri časnikih?
SEO je pri vseh najboljši (91), le pri
Vecer.com so na 82 (zakaj?). Ker v drugih kategorijah ostali precej zaostajajo (z izjemo
Dela!), je indeks 52 za delovanje strežnikov pri Večeru naravnost šokanten, pa tudi
Dnevnik z indeksom 62 ni dosti boljši ... Če Delo lahko v tem segmentu pohvalimo, moram takoj dodati, da bi šlo še bolje. Delo na Delu je opravljeno zgolj na pol.
Kaj pa največji slovenski banki? Klasičen SEO je pri obeh v redu, delovanje pa je pri
NKBM katastrofalno (29 - kaj je to???), najboljših postopkov pa Googlov robot celo zaznati ni mogel. NKBM je tu padel po celi črti in jim predlagam, da nehajo metati denar v klasični SEO, dokler ne porihtajo tehnološkega.
Kaj pa
Podjetniskisklad.si, kjer delijo denar raznim tehnološkim projektom? Nikar naj se ne izgovarjajo na kovačevo kobilo, ker so to parametri, ki jih zahtevajo od prijaviteljev, zato bi toliko bolj morali sami poskrbeti zase (drugače sploh ne vem, kako ocenjujejo projekte, če še sebe ne znajo?). Podjetniški sklad je za delovanje dobil oceno 55, ocena za instant SEO iz dodatka pa dosega "samo" 83. Tisti, ki je trošil davkoplačevalski denar za napol narejeno delo, bi moral to takoj popraviti, ali pa vrniti denar. Podjetniški sklad, le kako odločite, kateri projekt dobi denar in, kateri ne? Upam, da ni merodajna strankarska izkaznica?
Ni v redu!
Še en primer moram izpostaviti, ker vedno, ko sem v Ljubljani, pogledujem proti hotelu, ki je nedavno zrasel ob obvoznici in so ga prodali tujcem ter s tem očitno naredili dober posel. Če bi tujci videli, da ima
ZlatarnaCelje.si v segmentu delovanje strežnikov oceno samo 52, pri najboljših postopkih pa 75, bi moral pri vsakem zazvoniti alarm. Kaj pa, če je to samo zunanja fasada, vsebine za tem pa ni?!
Ne vem, ne vem ...
Za konce pa še stran, ki me je pripeljala do tega in, priznam, kar malce ziritirala ... Gre za stran
Sweetly.cat - IQ za mačke.
Da smo si na jasnem ... Domena je španska, v resnici katalonska. Strežniki so slovenski. Koda je spisana v Notepadu, torej na roko (ne vse, večina pa). Kljub temu, da stran še ni povsem optimirana, je najslabši podatek delovanje strežnika. Ima indeks 90, dostopnost je 94, najboljši postopki 100 in SEO še enkrat 100.
Če se sprašujete, zakaj o tem sploh pišem, je odgovor preprost: vse bolj se mi zdi, da so nas preplavili WordPressi, Woocommerci in Semrushi, ki ne delajo nič druga, kot le zamegljujejo sliko. To je tako, kot če bi potrebovali eno tono železja, da se premaknemo do 100 metrov oddaljene trgovine, potem pa bi jokali za zelenim planetom in izumili 2 toni težke avtomobile in z njimi reševali svet.
Nehajmo!Dobro se spomnim, da so prvi programi šli na eno disketo. Pravzaprav več njih na eno disketo. Potem je prišlo obdobje več disket, potem CD, DVD, USB ključki, danes štejemo programe v gigabajtih in brez hitre internetne povezave sploh ne morete nič (da o cenah teh dostopov sploh ne govorimo) ...
SEO je lep primer, kam svet ne bi smel. Za začetek bi se morali zdrzniti vsi direktorji in lastniki podjetij, ker jih računalnikarji gulijo, sami od sebe pa ne bodo spustili iz rok donosnega posla.
Zato, podjetni Slovenci, zdramite se in ne nasedajte strokovnjakom z opranimi možgani, ki tudi vam perejo možgane.
Za več informacij in oceno vaše strani sem vam na voljo na
zvone.stor@gmail.com