21. 9. 2023
Zadnjič mi je znanec dejal, da njegova firma plačuje vse davke. Seveda jih. Davke pa plačujejo tudi firme, kjer Slovenci pridno oglašujemo. Verjetno vam je jasno, da ciljam predvsem na Googla in Facebook.IAB je sporočil, da smo Slovenci za spletno oglaševanje v 2021 porabili 69 milijonov evrov. Ob tej vsoti vsi takoj skočijo, da je v to všteta tudi izdelava spletnih strani.
Res je, vendar strošek strani predstavlja samo 10 % celotnega kolača, torej manj kot 7 milijonov. Kaj pa ostalih 62 milijonov?
Ocene, ker točnih številk ne bomo nikdar izvedeli, pravijo, da slabih 10 milijonov dobijo lokalne agencije (Iprom, SmartAd, White press, pLista ...), ogromnih 52 milijonov pa si razdelita Google in Facebook. Zakaj že?
Nekaj dni nazaj sem klepetal s poznavalcem tega trga in mi je razlagal, kako sta SEO in plačljivo oglaševanje dva različna svetova ... To mi je jasno, razumem pa ne. Razumem siromašne ameriške milijarderja, ki jim je 8 % letnega donosa premalo in komaj preživijo, ne razumem pa slovenskih politikov, ki ob tem držijo piskrček, naredijo pa nič. Da je res tako, sem ves zgrožen opazoval malega podjetnika, ki je boostal na FB in si potem printal fakture, da jih je uveljavljal, kot davčno olajšavo. Povedano drugače: brez problema je plačal ameriški korporaciji, od lastne države zahteva poračun, zvečer pa je gledal nogometno tekmo in daroval 5 eur.
Če bi teh 50 milijonov šlo v roke slovenskim podjetjem, bi denar ostal doma, trošili bi ga Slovenci in to v slovenskih firmah, sociala, zdravstvo, šolstvo, infrastruktura, tudi javna uprava pa bi se financirala iz te malhe.
Vem, da za državo 50 milijonov ni velik denar, je pa pomembna gesta.
Zakaj vlada ne odredi, kdo služi na naš račun več kot milijon evrov, mora v Sloveniji odpreti firmo. Mora!
Ali pa, sredstva, ki jih podjetje porabi na spletu, ne gredo med stroške, to ni davčna olajšava.
Ali pa, spletna podjetja, ki iz tujine prejemajo denar in nimajo stroškov doma, ali pa so ti minimalni (prodaja znanja, storitev ...), so upravičeni do nižjega davka, ker je to itak denar, ki ga naša država ne bi dobila.
Ali pa, zakaj slovenska država ponuja razpise za tuji hardver, tujo programsko opremo, zakaj nimajo vavčerjev za slovensko alternativo? Slovenski podjetniški sklad bi lahko ponudil vavčerje za vse, kar predstavlja alternativo ameriškim, pa tudi azijskim igralcem.
Komu namenjam ta zapis?
V prvi vrsti vsem, ki lahko kaj spremenijo. Saj ni treba čez noč spremeniti sveta. Štejejo majhni koraki, primerom dobrih praks pa bodo sledili tudi drugi. želel bi si gospodarstvenike, startupe, podjetnike (četudi to niso) ...
Potem bi si želel politike (iz vlade in opozicije), predvsem ministrico
Emilijo Stojmenovo Duh, gospodarskega ministra
Matjaža Hana, finančnega ministra
Klemna Boštjančiča, ministra za javno upravo
Boštjana Koritnika, prvi med ministri
Robert Golob pa ima itak preveč drugih stvari ... To pa ne pomeni, da bi se branil kogarkoli iz vrst
Janeza Janše,
Mateja Tonina in tudi
Marka Balažica, še najbolj vesel pa bi bil
Andreja Čuša (tudi zato, ker vedno volim Zelene, oni pa mene ne) ...
želel bi slišati tudi mnenja strokovnjakov, kaj narediti in kako se upreti korporacijam, ki ne samo, da rastejo z našim denarjem, z našim denarjem nam tudi perejo možgane. Vrstni red zadetkov v Googlu je tipičen primer, ko je tisti, ki več plača, na vrhu. Ker pa Google pridno plačuje davke v ZDA, je iz njihovega dobička, ki je plod tudi slovenskih žuljev vsako leto zgrajenih nekaj kilometrov cest, bolnišnic, šol, vrtcev ... Zakaj že? Kdo pa pravi, da moramo mi skrbeti za revne milijonarje?!
In še nekaj ... Da se ne bi pojavil očitek, da ni prave alternative, sem naredil ponudbo za vse, kjer klik vrednotim konkurenčnih 0,10 eur. Pa nikar mi ne recite, da je SEO klik na Googlu več vreden. Vreden je toliko, kot se odločijo velikani.
Če vas zanima, vas vabim na
Bistor.net/mrezaNa koncu imate vedno možnost, da zamahnete z roko in kliknete drugam. "Toti Štor pač nekaj naklada!" A spomnite se na to čez nekaj let, ko vam bo Facebook blokiral račun, ker ne spoštujete njihovih smernic, ali pa, ko vam bo naslednje leto požrešni Google dvignil ceno klika, ker je bojda tako narasla konkurenca, davki, stroški, inflacija ... Veste, zakaj to omenjam? Ker sem vam to dogaja že danes, pa ne veste, kaj narediti.