15. 11. 2018
Lepa beseda lepo mesto najde - tudi na bančnem računuPred dnevi sem se znašel na enem od ultra uspešnih predavanj Tomaža Gorca, ki je v Sloveniji, sodeč po Googlu, številka 1 glede optimizacije, promocije in monetizacije spletnih strani. Ko ga je nekdo iz publike vprašal, zakaj po internetu trosi pozitivne komentarje, je enostavno odgovoril: "ker se mi splača".
Vsakič, ko napiše kak pozitiven komentar, o tem obvesti tistega, ki ga je hvalil, se dogovori za izmenjavo povezav in tako plete mrežo pozitivizma, zbrane povezave pa ga umeščajo visoko med Googlovimi iskanji. To prinaša več strank in več denarja. S pozitivnim pristopom je lani zaslužil več kot 2 milijona evrov!
K sreči pa ni edini, ki je prepoznal moč dobrih besed.
Pred približno pol leta je Denis Oštir, ki ga mnogi poznamo iz TV ekranov POP TV, danes pa po spletu promovira Gorenje, v Marketing Magazinu objavil kolumno z naslovom "Influencerjo so mrtvi ...". S tem je postavil temelje novi skupini slovenskih pozitivnežev mikroinfluencerjem. V kolumni razloži transformacijo blogerjev v influencerje, ki v Sloveniji ni uspela, priložnosti za mikro-influencerje pa je veliko več. Blogerji po svetu, ki so postali influencerji (promovirajo izdelke, storitve), služijo milijone, slovenski mikro-influencerji pa povprečno plačo (in več).
Seveda je na takšno interpretacijo imel ugovor največji med slovenskimi influencerji Jan Macarol, ki že nekaj let vodi (edino?) slovensko mrežo influencerjev Reformabit. Ulo Furlan, Alyo, Špelo Grošelj, Ano Klašnja in še kopico drugih (govori se, da skupina šteje več kot 900 članov) lahko za primerno odškodnino "najamete", da delijo z vami pozitivne misli o vaših izdelkih.
Saj ne, da bi bilo s tem kaj narobe! V resnici so to ljudje, ki so spoznali, da se veliko bolj splača deliti pohvale, kot kritike. In v tem ni prav nobenega cinizma! Dejstvo je, da prihaja čas, ko bo pozitivna beseda tudi dejansko več vredna, kot kritika. Nenavadno je le to, da taka filozofija prihaja iz Slovenije in od Slovencev.
O svoji blagovni znamki je najdražji slovenski (mikro)influencer Ciril Komutar zapisal: "Komutar minuta je zanimiva, malo ekscentrična, vedno pozitivna in upam, da tudi informacijsko bogata!" Torej: pozitivne misli za primeren denar.
Ali lahko generaciji Z in Y spremenita slovenski nacionalni značaj? Lahko. Saj bi ga tudi babyboomarji, če bi za to dobili plačano. Da pridete na radar podjetij, ki plačujejo, pa čim prej preklopite na pozitivno stran, delite svoje pozitivne misli, pišite in poleg ne pozabite pripisati številke TRR. Kdo ve, morda pa bo to vaša nova služba?!
- Vlogerka Denis Dame je za Gucci v Sloveniji naredila več, kot vsi oglasi skupaj. No, malo ji je pomagal tudi Denis Avdiæ s parodijo Guči za po kuči. Simpatično in vredno ogleda na Youtube.
- Ameriška vlogerka Shana Dawson si pred kamerami stiska mozolje. Spremlja jo 9 milijonov ljudi. Podpira jo vsa kozmetična industrija. V Sloveniji je zanimiv eksperiment naredil literarni bloger Kamenko Kesar, ki je skušal uvesti novo kategorijo moških lepotnih vlogov, a je po prvem testu Nivejinega suhega šampona obupal. Škoda.
- Edina slovenska vlogerka z večmilijonsko bazo sledilcev je Sara Mozetič. Njen vlog v angleščini SaraBeautyCenter ima 9,4 milijona sledilcev.
- Gleam futures je najbolj znana agencija za iskanje spletnih talentov. Lahko vam priskrbijo odličen posel. Tudi milijonski. Prijava je brezplačna.