031 804 957      zvone.stor@gmail.com     
DOMOV
BLOG
REFERENCE
Kolumna
Diverzifikacija in konsolidacija
22. 9. 2022
Pojma nimam, kakšni bi bili slovenski prevodi teh besed, a zdi se mi, da se prav v teh besedah skriva jedro problemov mnogih podjetij. Namreč: eni rinejo v eno smer, drugi v drugo, prava pot pa je kompromis med enim in drugim ... Pravite, da to ne gre? Hm ...

Naključje je hotelo, da sem prišel v stik s tremi slovenskimi velikani: Petrol, Sava in HSE. Vsa so dobro stoječa podjetja, a bi rada več. žal pa so pred nami negotovi časi. Nerodno je tudi zato, ker vsa Evropa kriči o zelenem prehodu, digitalizaciji, globalizaciji (no, še ene zapletene tujke) ...

Ali res mora ves svet kričati, da je pred nami konec, vsi bomo umrli v (energetski) revščini, bliža se tretja svetovna vojna ...

Grozi nam propad najmočnejših stebrov gospodarstva v državi.

Verjamete? Hm ...

Poglejmo ...

Petrol ... Jasno je, kaj je njihov osnovni namen, a so vmes postali ponudnik toplote zasebnikom, kot tudi širši skupnosti. Danes, ko zaradi Ukrajine ves svet pričakuje energetsko katastrofo, to ni mačji kašelj. Politiki pritiskajo na ljudi, da naj čim prej uredijo zeleni prehod (za leto 2024 celo Slovenija napoveduje dodatne davke za fosilna goriva - kaj bo pa potem prodajal Petrol, če se bomo vsi vozili na elektriko?). Ne vem, če veliko ljudi ve, da se je Petrol spustil tudi na trg startupov. Podprl je projekt mBills (in verjetno še koga), vendar o tem težko najdete kaj več na njihovi spletni strani, kaj šele o drugih projektih. Ta žalost velja tudi obratno (mBills nič ne pomaga svojemu ustanovitelju, še na promocijski sliki zameglijo njihov logotip) in smo že pri problemu konsolidacije.

Da je zmeda toliko večja, na spletni strani Petrola najdemo sončne elektrarne in toplotne črpalke, celo mobilna aplikacija najde prostor na dnu, o mBills pa nič.

Sava Turizem ima malo drugačen problem ... Dejstvo je, da Sava ni ena. Sav je več. In vse so med sabo nepovezane. Dobro, to je pač lokalno priljubljeno poslovno ime.

Za Savo Turizem so sicer težki časi korone in nihče ne ve, kakšni so pred nami. Nič ne kaže, da bi tuji turisti drli v Slovenijo, vsaj dokler bo epidemiološka slika ne bo slaba. Svoje poslovanje so sicer razširili še na Sava Medical in Sava Camping, verjetno pa tudi še kaj več. Sava bi se šla diverzifikacijo, a so očitno preveč previdni. Na drugi strani Savo Zavarovalnico njihovi konkurenti (Triglav) silijo v širitev posla, vendar so počasni in nerodni. Zdi se, kot da vsa podjetja Sava vedo, da morajo širiti in razpršiti poslovanje, a ne vedo kako ... Če sploh ...

Camping namreč niso samo šotori, pač pa tudi avtodomi, ki so zadnja leta močno v porastu. Volkswagnov ID.Buzz kar kliče po intimnem potepu v dvoje ...

Potem je tu še HSE ... Pod eno streho so postavili premogovnike, hidroelektrarne, termoelektrarne, sončne, veterene in še kakšne objekte. HSE se hvali, da poganja domove in gospodarstvo, zato se samo po sebi odpira vprašanje, kdaj bodo začeli ponujati internetne povezave, kdaj bodo vstopili na trg turizma, kdaj na trg domačih polnilnih postaj (z električnimi avtomobili jih bomo potrebovali veliko), kdaj na trg startupov, ki bi vsekakor popestrili njihovo dolgočasno ponudbo. To, da lahko v ECE shop kupimo mesoreznico Ritter na kredit brez obresti sicer kaže na to, da v podjetju razmišljajo široko, vendar niti približno ne izkoriščajo moči skupine, ki stoji za tem. Škoda, da sami sebi ne pustijo, da razprejo krila ...

Pogrešam HSE-jev prispevek na področju startupv. Malo je namreč podjetij, ki ima dostop v vsa gospodinjstva po državi in tudi širše. Kaj pravite na startupe v šolah, morda celo vrtcih?

Poslanstvo tekmovanja Imagine cup jim je pisan na kožo, pa tega ne vedo.

Kaj skupnega imajo vsa omenjena podjetja?

Petrol se je najbolj pogumno lotil diverzifikacije, Sava se že bolj obotavlja (ni jim še povsem jasno kako in zakaj), HSE pa med vsemi najbolj menca in čaka in čaka ... Kot bi se bali prihajajočih časov ...

Vsem pa je skupno, da potrebujejo diverzifikacijo, o konsolidaciji pa ne razmišljajo (če sploh). Namreč: vsi imajo tako bogato mrežo ponudb, delajo na mnogih področjih, a nihče ne pomisli, da bi svoje dejavnosti povezali in vsaj na spletu predstavili enotno in bolj udarno.

Za konec sem namenoma pustil Pošto Slovenije.

Pošta je bila med prvimi v državi, ki je razmišljala širše in predvsem pred časom. Certifikati za identifikacijo bi danes morala biti temelj osebnih izkaznic, zdravstvenih, vozniških, bančnih, lastniških ... Ena kartica za vse! Pošte ni strah na svojih spletnih straneh ponujati vrtalnike in kredite NKBM, IT storitve, oglaševanje in alternativne možnosti dostave ... Pošta z milijon obiska na mesec spada med največje spletne strani v državi in bi lahko z malo truda, predvsem pa z lahkoto prehiteli 24ur, RTVSlo in vse ostale medijske portale.

Kdo pa ve več o ljudeh, če ne ravno poštarji?!

Zakaj tega ne storijo?

že tako in tako so z vidika diverzifikacije in konsolidacije daleč pred drugimi. Sicer za večino velikanov velja, da vedo katera je prava smer, a o konkretnih odločitvah še razmišljajo. Uporabniki vemo, da svet interneta danes obvladujejo tuje korporacije (predvsem Google), kar ni v redu! Google na prvo mesto postavlja tistega, ki več plača. In ima zato več obiska ...

Je zato tudi pomembnejši?

Ne ni!

Upam, da bo čas strahu, ki ga napovedujejo mediji, opogumil koga, da stopi naprej. Namreč, vsi tokrat našteti imajo dostop do vseh gospodinjstev v državi. In to ni mačji kašelj!

Cenimo domače, zaupajmo domačim.


20. 10. 2022
3, 2, 1, štart!
5. 10. 2022
Kako pametne so lahko računalniške kamere?
22. 9. 2022
Diverzifikacija in konsolidacija
16. 9. 2022
Zakaj delavstvo ubija pamet?
6. 9. 2022
Dobrodošle žive skodelice
5. 8. 2022
Trgovalni robot 4: po pričakovanjih ...
25. 7. 2022
Trgovalni robot 3: cel kripto v rdečem
25. 7. 2022
Trgovalni robot - 2: START
23. 7. 2022
Trgovalni robot - 1: kako se je začelo
29. 6. 2022
Vlak, ki pelje do bogastva
17. 6. 2022
Rose: natega ali prihodnost?
26. 5. 2022
Ljudje moramo prehiteti stroje preden stroji prehitijo nas
23. 5. 2022
Zakaj naslednji mesec ne bom šel na Bora Bora
19. 5. 2022
RESNIČNA ZGODBA: Kako z všečki do milijonarja
11. 5. 2022
Zakaj bi predsednike morali izbirati s šahom
9. 5. 2022
Je že čas za ministrstvo za zdrave in za ministrstvo za medicino?
5. 5. 2022
Kaj je moj ... Kaj zdaj?
26. 4. 2022
Če bi me poklical Robert Golob ...
23. 4. 2022
Noro nori svet
16. 4. 2022
A-Ni-Ar-a
6. 4. 2022
Zakaj je Netflix v Švici 4x dražji, kot v Braziliji?
6. 4. 2022
Zakaj sem po tednu dni opustil rudarjenje
6. 4. 2022
5 pravil, kako biti boljši v poslovnem svetu
3. 4. 2022
Kdo je Supercar Blondie?
23. 3. 2022
Starodavna modrost samurajev, ki velja še danes
16. 3. 2022
EU sankcije sebi
8. 3. 2022
Pametne interaktivne majice
5. 3. 2022
Zgodba o srečni srajci
31. 1. 2022
Kako to delajo bogati in uspešni in kaj se lahko naučimo od njih?
18. 1. 2022
Evropa okužila svet s koronavirusom
15. 12. 2021
Kaj je bilo prej: kura ali jajce?
3. 11. 2021
Vse najboljše CR.si
25. 10. 2021
Googlova domišljavost
25. 10. 2021
Čas je za kripto-drevesa!
5. 10. 2021
živel Dan brez Facebooka!
8. 9. 2021
Prihaja čas "strokovnjakov"
15. 8. 2021
Komu mar za zafrknjeno evolucijo
28. 7. 2021
Roboti, nestrpno vas čakamo!
8. 6. 2021
Ali startupi sploh delujejo?
8. 6. 2021
Smo zadnja generacija delavcev?
13. 5. 2021
Pandemični megahit s prevaranti in morilci
14. 4. 2021
Hvalnica covid-19?
17. 3. 2021
O kravah in internetu
25. 2. 2021
Skrivnosti interneta, ki jih mladi ne razumejo
2. 2. 2021
V imenu evrov, kartic in svetega cepiva
15. 1. 2021
Veselo leto 2021
25. 11. 2020
Zgodovinska e-seja, ki to nikdar ni bila
8. 9. 2020
25 kratkih o sebi
29. 7. 2020
Prenatrpani (otroški) možgani
11. 6. 2020
Računalnik za vsakega šolarja
21. 5. 2020
Evropa dela nekaj narobe
6. 5. 2020
Biti pionir ni ne lahko in ne lepo
27. 2. 2020
Virus, ki nas bo rešil pred gospodarsko krizo
5. 2. 2020
Fake news: Kaj pa, če je vse res?
24. 12. 2019
Ko se umetna inteligenca odloči: "Dost vas mam!"
6. 11. 2019
Za vsak uspeh najdemo afero
3. 10. 2019
Fake news in fake vse
3. 7. 2019
V Sloveniji je živeti lepo, delati pa ne
16. 5. 2019
Smo na pragu novega Talking Toma?
17. 4. 2019
Quo vadis homo futuris?*
7. 3. 2019
Kdaj e-projekti zastarajo?
7. 2. 2019
Kdo so youtuberji?
30. 12. 2018
Kdor ima pasivni prihodek, ne rabi plače
15. 11. 2018
Splača se biti prijazen
23. 8. 2018
Ključ je elektrika
17. 10. 2017
Problem števcev
3. 12. 2015
Diktator, ki je želel postati genij
16. 2. 2014
Rešimo svet, znebimo se ljudi!
31. 12. 2013
Rešilna bilka
28. 9. 2013
Zakaj so računalniki pri nas vsak dan dražji?
22. 5. 2013
Online tudi na dopustu
15. 5. 2013
Podoba po meri interneta
28. 3. 2012
življenje v statističnem loncu
28. 3. 2012
Rešimo angleščino
21. 9. 2011
Kakšen TV imamo
31. 8. 2011
Lik in delo Steva Jobsa
11. 8. 2011
Kdaj bo končno konec denarja?
2. 8. 2011
Kdaj poceni hiše?
27. 7. 2011
Včasih smo mislili narobe
20. 7. 2011
Razširjena resničnost
20. 7. 2011
Podjetniška olimpijada znanja 2011
13. 7. 2011
Ljudje na meji?
6. 7. 2011
Denar kot riž
29. 6. 2011
Koza pajek za telefone
22. 6. 2011
Vsestranski mobilni telefoni
15. 6. 2011
Sevanje telefonov
19. 3. 2011
Optimizem ob japonski katastrofi
14. 3. 2011
Ko veliki odidejo
2. 3. 2011
Prispevki iz središča nasilja
26. 2. 2011
Ah, ja, hibridi ...
16. 2. 2011
Obsevani s pozornostjo
11. 2. 2011
Stari smo otopeli, mladi pa (še) ne
9. 2. 2011
Koliko zaupamo računalnikom?
2. 2. 2011
Popularna znanost
26. 1. 2011
Lučke povsod okrog nas
19. 1. 2011
Ljudje včeraj, danes in jutri
12. 1. 2011
Tehnologija za udobno življenje
24. 12. 2010
Kaj bo, ko bodo letala super hitra?
22. 12. 2010
Kako praznujejo kiberfani?
8. 12. 2010
Kdo se boji nizkih cen?
1. 12. 2010
Javno mnenje
17. 11. 2010
Kako nor je ta svet
29. 4. 2009
Vzpon političnega marketinga
18. 10. 2007
Problem števcev