ZANIMIVOSTI
Dišeča pošta: kdaj, kako in zakaj?
31. 12. 2022
Ameriška pošta USPS je pred tedni štartala z akcijo, da priznajo 5 % popusta vsakomur, ki uporabi dišeče pakete (tiskarski lak, nalepke , barve ...). Sliši se čudno, vendar raziskave kažejo, da stvar ni iz trte zvita. Za kaj gre ...
Vonj vpliva na 75 % vseh čustev. Poleg vseh vrst spominov je zraven edinstven vonj.
81 % anketiranih bi raje izbralo izdelek, ki se ga lahko dotaknejo in povonjajo (oboje skupaj).
65 % vprašanih se spomni vonja tudi po enem letu in več (takega spomina nima nobeno drugo čutilo, če pa že, mora biti res ekstremno, večinoma negativno).
90 % vprašanih navaja, da dišeča reklama izstopa od navlake (beri: večine). Dišečih prospektov skoraj nihče nikdar ne zavrže (ste že srečali smetnjak, ki bi dišal?).
67 % potrošnikov je dišeče tiskane izdelke povezovalo z zabavo, z nečim prijetnim.
80 % potrošnikov kupi izdelek, ki diši, čeprav ga pred tem ne poznajo. Dišeči izdelki so tako najhitrejša pot, kako potrošnike prepričati s prednostmi novinca.
Kako dodati vonj izdelkom?
Obstaja kar nekaj tehnik za dodajanje vonja, a bolj kot dodajanje dišav, je pri nas "moderno" dodajanje smradu.
Iz prve roke vam lahko povem, da je Večer svoj čas izdajal revijo Naš dom, ki je neizmerno smrdela po amonijaku, zažganem in gnilih jajcih skupaj. Da je bil problem toliko večji, so italijanske konkurenčne revije naravnost buhtele od izjemnih cvetnih vonjav. Ne redko je celo vsaka stran imela drugačen vonj. Take revije je bil užitek listati.
Na žalost slovenski urednik Našega doma ni imel posluha za te reči, nihče od tržnikov pa tudi ni našel sponzorja, ki bi financiral vonj.
Spomnim se, da so revijo celo plastificirali, da so smrad ja čim bolj zaprli pod folijo in, ko si doma odprl revijo, je ogaben vonj preplavil celotno stanovanje, hišo. Bilo je celo nekaj pritožb, da bralce bol glava, jih sili na bruhanje ... A spremembe pa bilo nobene.
Največ kar so bralci dočakali, je bilo to, da so tiskarji uporabili bolj "zdrave" barve z manj amoniaka (a še vedno ne brez). Vonj po gnilem pa ostal!
Zdi se, da za vedno. Ali pa vsaj do konca ...
Prvi rezultati o prodaji dišečih izdelkov so neverjetni. Priznan ponudnik plačilnih kartic, ki je lani izpeljal podobno akcijo, je letos zabeležil 49 % odzivnost, lani samo 12 %.
Ameriška akcija sicer velja do februarja 2023, kak mesec kasneje pa bodo znani podrobnejši rezultati. Danes vemo, da po polovici akcije vodi vonj po domačih piškotih, sledi mu vonj po svežem kruhu, žvečilnih gumijih in pokošeni travi.
Kakorkoli ... Vonj je nekaj, česar internet nikdar ne bo imel in žalosten bo svet, ko bo vonj edina prednost tiskanih medijev.