26. 2. 2025
Stvari so precej očitne ... Tudi tiste iz Kitajske ... Vse bolj je namreč očitna segregacija avtomobilov na modele za po mestu in v službo ter na modele za na morje ali nedeljske izlete. Družine so doslej to reševale tako, da so imele en majhen in drugi večji avto, zdaj pa bas trgovci želijo prepričati, da potrebujemo dva majhna (če je le mogoče, električna) in enega večjega z večjim dosegom in dovolj prostora za celo družino. Pa bo to dovolj?Bojim se, da ne.
Postavimo na tehtnico majhne mestne avtomobilčke. Citroen stavi na Ami, Renault na Twizy, Mercedes na Smart, BMW na Mini ...
Dilema električni ali bencinski sploh ni pomembna, ker se za tem skriva nekaj večjega in povsem nepričakovanega (oziroma kakor za koga) ...
Podjetje
Hedges & Company je za leto 2022 ocenilo, da je na svetu 1,47 milijarde avtomobilov. V ZDA se z enim avtomobilom vozi 1,2 osebe, v Evropi 2, v Aziji pa 5,75. Največ avtomobilov na prebivalca imajo v Monaku, kjer je razmerje celo 0,9!
Kaj to pomeni?
V Ameriki ima že danes skoraj vsak svoj avto, Aziji pa se obeta eksplozija štirih koles (ali pa dronov). Še posebej, ker jih je 7-krat več kot nas.
Tako kot imamo Evropejci zadržke do kitajskih (ali indijskih) avtomobilov, take občutke imajo oni do nas. Kitajci so preplavili Evropo s ceneno robo in občutek imamo, da so tudi avtomobili takšni. Kitajci si o Evropi mislijo, da smo oderuški, nesramno dragi, domišljavi in narcisoidno zaljubljeni sami vase ... Kar je res ...
Nič nenavadnega ni, da Kitajci ne kupujejo evropskih avtomobilov, Evropejci pa ne njihovih, čeprav z enim očesom vseeno škilimo na Vzhod. Evropski modeli so res predragi!
Pomislite, da bi
Nikoli Tesli nekdo dejal, da bo čez 100 let vsak imel električni priključek? Ali, da bi leta 1834 nekdo čestital
Jacobu Perkinsu za izzum mehaničnega hladilnika, kot ga poznamo danes? Danes ima že skoraj vsaka kuhinja vsaj en hladilnik. Zelo konzervativne ocene pravijo, da je na svetu 1,6 milijarde televizorjev, to število pa se bo do leta 2050 celo potrojilo.
Mimogrede ... Zanimivi so tudi podatki o zobnih ščetkah. Leta 2013 je bilo prodanih 28 milijard ščetk, pri tem pa je treba poudariti, da tretjina ljudi nima niti dostopa do pitne vode. Tako da ...
Glede na to, da obstajajo ocene, da se z vlaki letno vozi med 3 in 4 milijarde ljudi, je to zagotovo številka, ki jo naskakuje avtomobilska industrija.
Kaj to pomeni?
Do leta 2050 lahko pričakujemo 3 milijarde vozil (različna goriva in tudi leteči modeli bodo med njimi), kar pomeni, da je avtomobilska industrija pred novim preporodom (globalno že, v Evropi pa očitno ne). Zaradi velike konkurence pa si lahko obetamo enormne količine denarja za inovacije in raziskave (seveda v Aziji, ne pa v Evropi).
Mnoge države bodo kolapsirale zaradi neustreznega električnega omrežja (omrežnine bodo vse države nabile do onemoglosti, zakaj pa še sami ne vedo). Nafte bo že zdavnaj premalo za potrebe vsega sveta, zmanjkalo pa je ne bo. OVE bo postal (neuresničljiva) pravljica 21. stoletja. Brezveze! Veste, kaj bo pa ostalo?
Vodik.
Pa ne zato, ker bi bil najboljši, pač pa, ker bo na Zemlji primanjkovalo čiste vode in kisika. To pa je stranski produkt pogona na vodik.
Saj poznate tisto:
tehnologija nas bo uničila in samo tehnologija nas lahko reši.
P.S.
Čez 10 let (2035) me kar pocukajte za rokav, če so se moje napovedi uresničile.