7. 2. 2019
Še misliti si ne morete, kako težko je popredalčkati youtuberje. Objavljajo videe, a niso vlogerji. Nakladajo ure in ure, a to niso webinarji. Snemajo videe, vendar brez montaže ... Skratka, youtuber je nekdo, ki snema nepomembne videe z nepomembno vsebino, milijoni pa to gledajo.Če sodite med tisto večino, ki youtuberjev ne spremlja, potem vam lahko samo čestitamo. Povsem mirni se lahko vrnite v svojo votlino, se uležite ob taborni ogenj in se veselite, da vas elektrika še ni dosegla. Danes bi privilegij ostat zunaj civilizacije. PeščicI, ki vas je youtuberska mrzlica že okužil, pa predlagamo čimprejšnje zdravljenje. Zdravila proti odvisnosti od Youtuba namreč ni in ga verjetno v tem stoletju ne bo. Pomaga le popolen odklop od elektrike.
Leto 2018 je bilo za youtuberje prelomno. Nekaj najbolj vztrajnih je uspešno previharilo začetne težave, število sledilcev pa opazno narašča. Nekateri imajo celo več sledilcev, kot Mario Galunič v zlatih časih. Nekateri imajo celo več sledilcev, kot nekoč Bojan Križaj na Zlati lisici. Razlika je le ta, da se je pri Križaju vedelo, za kaj gre, pri youtuberjih pa ne.
Tilen Zupan je pred časom razkril, kakšni so dejanski zaslužki slovenskih youtuberjev (4,35 evrov na mesec). Denise Dame se je na to razgovorila o svojem bankrotu. Sedaj mora životariti s 5 evri na dan. Katja Spanka pomirja trinajstletnice, da svet odraslih le ni tako grozen (k vragu gospodarska kriza) in jih uči ličenja. Neva Boškin še naprej zapravlja in kupuje slime na Wishu, ga greje na radiatorju in se zgraža nad bleščicami (k vragu gospodarska kriza). Lana Briski se prav tako ne zmeni za krizo in kupuje seksi kitajske večerne oblekce (in jih pomerja - no, tudi kitajsko spodnje perilo z umetno zadnjico najdete med videi) ... Štirinajstletni Mariborčan Jack in the box pa v vsakem videu ne pozabi svojim oboževalkam razkriti, kje bo delil avtograme (vedno se zbere gruča vročekrvnih oboževalk). Simpatično!
Za youtuberje tudi velja, da so v posmeh resnim vlogerjem, kot so denimo Jan Macarol, Ciril Komutar, Jani Jugovič ... Zakaj? Ko renomirani vlogerji objavijo prispevek, več dni zbirajo material, pazljivo izbirajo scene, sledi teden montaže, pazljive izbire glasbe, imajo svoje dizajnerske najavne in zaključne špice, pazijo na kvaliteto zvoka ... Zato ni čudno, da objavljajo nekajkrat na mesec.
Youtuberjem za vse to ni mar. Oni posnamejo prispevek v enem kadru, ne izgubljajo časa z montažo, zornih kotov ne spreminjajo (večinoma se snemajo pred dolgočasno belo steno). tudi glasbe nimajo. Namesto najavne špice raje sami kaj zapojejo ... Ali to pomeni, da je youtuberjem pomembnejša vsebina?
Ah, kje pa! Skupna značilnost vseh youtuberjev je, da nimajo vsebine. In prav v tem je čar njihovih objav. Redki so taki, ki imajo izdelan koncept.
Zato, če ne želite za vedno ostati izgubljeni v cyber spaceu in še naprej begati od votline do votline, čim prej postanite youtuber. Če ne veste, o čem bi govorili, ne skrbite. Tudi najboljši tega ne vedo. Prepustite se toku.
- Britanski časnik The Guardian opozarja, da youtuberji čez čas postanejo psihične razvaline, ker samo razmišljajo, kako bi ugajali sledilcem.
- Tyler Blevins si je pred časom privoščil dvodnevni oddih in v tem času izgubil 40 tisoč naročnikov.
- Za youtuberje velja, da je kvantiteta pred kvaliteto. Razlog: Googlu je pomembnejša pogostost objavljanja, zato take youtuberje uvršča višje med zadetki.
- Češke youtuberje delno financira Češka turistična agencija.
- Socialblade je naštel, da imamo v Sloveniji 450 youtuberjev. Na prvem mestu po gledanosti je TimKo kid z več kot milijardo ogledov in mesečnim zaslužkom več kot 35 tisoč evrov.